Kontakt z usługobiorcą – nowinki internetowe, jakie można wykorzystać do ich poprawy

Opinia klienta, szczególnie w sektorze usługowym, rzadziej w produkcji, ma obecnie bardzo duże znaczenie. Przedsiębiorstwa, które nie słuchają potrzeb i opinii swoich klientów, nie osiągną równie wysokich przychodów, w porównaniu do tych, które tak działają.

Podstawą dojrzałego i dobrze działającego biznesu jest obecnie prężnie rozwijający się marketing relacyjny. alterweb.pl/-marketing-relacji-zaprzyjaznij-sie-z-klientem . Bazuje on na równoprawnym traktowaniu lojalnego konsumenta, którego uwagi i oceny mogą przyczynić się do wzrostu rozpoznawalności oferowanych usług. Marketing relacyjny bazuje na zatrzymaniu stałego klienta przy naszym przedsiębiorstwie. Wierni usługobiorcy dają najczęściej stały zysk, a zachęcenie go do zostania z naszą marką jest prostsze od zjednania sobie nowego. Dlatego liczenie się z oceną właśnie tego klienta pomoże nam bardziej dostosować nasze usługi pod te osoby, które dostarczają nam największy zysk.

firma - fotografia

Autor: Presidencia de la República Mexicana
Źródło: http://www.flickr.com

Inną, obecnie znaną techniką są prowadzone fanpage’e na portalach społecznościowych. Nawiązywanie bardziej bezpośredniego kontaktu z ewentualnym i wiernym konsumentem jest w taki sposób najprostsze. Ludzie spędzają multum czasu na portalach społecznościowych. Ulokowanie tam firmy, zależnie od rodzaju działalności, to niezwykle trafiony pomysł. Jak stworzyć fanpage na facebooku? alterweb.pl/-jak-efektywnie-prowadzic-fanpage-na-facebooku To nic prostszego. Może tego dokonać każdy z nas, najzwyczajniej w świecie klikając w opcjach utworzenie strony i od razu zaczynamy. Jednak po pytaniu: „jak stworzyć fanpage na facebooku?” należy zadać pytanie: „jak właściwie go prowadzić?”. Dobrze jest o tym poczytać w zróżnicowanych poradnikach oraz prześledzić szczycące się największymi sukcesami fanpage’e pozostałych przedsiębiorstw.

Czasem, gdy dopiero zaczynamy rozkręcać przedsiębiorstwo lub inną publiczną działalność, pamiętajmy, aby nasze osobiste konta nie miały złego wpływu na wizerunek usługi. Instagram jest tego typu portalem, gdzie czasem bez zastanowienia dodajemy zdjęcia, które mogą nadszarpnąć wizerunek prowadzonej przez nas publicznej działalności. Z tego powodu czasami możemy chcieć uzyskać informację o tym, jak usunąć konto na Instagramie. . Oczywiście nie musimy natychmiast usuwać profilu. Można je na określony czas zablokować albo najzwyczajniej ”posprzątać”. Jednak, w rosnącej świadomości ludzi odnośnie prywatności w Internecie, sporo osób chce znaleźć informacje o tym, jak usunąć konto na Instagramie, co jest wbrew pozorom bardzo łatwe. Trzeba jedynie w edycji profilu zaznaczyć odpowiednią komendę. Warto uprzednio ściągnąć na swój dysk (niszczenie dysków twardych) wszelkie zdjęcia.

Sieć to bardzo szerokie pole do porozumiewania się z konsumentem czy fanami. Musimy jednak wystrzegać się różnych pomyłek oraz pułapek, w które możemy się wpakować. Pamiętajmy, że sieć nigdy nie zapomina więc łatwo stracić szacunek klienta przez jeden, zły komentarz.