Programy lojalnościowe istotnie wpływają na wzrost przychodów przedsiębiorstwa

Lojalność w wymiarze marketingowym, to związek między konsumentem a konkretną marką.Poprzez lojalność rozumie się również stopień utożsamienia się klienta z marką.

Celem każdego producenta jest wykreowanie takiej marki, która zadowoli konsumenta w jak najwyższym stopniu, tworząc w ten sposób jego lojalność. Im bardziej konsument identyfikuje się z marką, tym prościej sprawić, żeby jak najczęściej kupował on te same towary.

robot z wózkiem na zakupy

Źródło: flickr.com

Poczucie lojalności klienta wobec produktu, wiąże się naturalnie ze poziomem znajomości danej marki.

Jeśli masz chęć odkryć więcej na opisywany temat, kliknij na odsyłacz do wpisu (www.traple.pl/obszary-prawa/konkurencja-i-ochrona-konsumentow/) – informacje tu zawarte są niezwykle interesujące.

Lojalny klient to ten, który nie tylko często nabywa nasz produkt, ale również poleca go innym.

Lojalność to nie tylko atrybut klienta, ale proces, który działa w obie strony. Także producent musi wykazać się lojalnością wobec swoich lojalnych klientów, jeśli chce by nie odeszli on do kogoś innego.Zamierzonym efektem wszelkich działań marketingowca jest oczywiście wspieranie sprzedaży co jest istotą programów konsumenckich tego typu. Zatrzymanie przy sobie najwierniejszych klientów, wymaga od właściciela marki zastosowania konkretnych narzędzi marketingowych. Jednym z nich jest program lojalnościowy, poprzez który przeciwdziała się odchodzeniu konsumentów do innych firm.

W dobrym programie lojalnościowym najistotniejsze jest stworzenie osobistej relacji z klientem.Każdy kupujący chętnie korzysta z usług firmy, która traktuje swoich klientów indywidualnie. Pamiętajmy, że wprowadzenie takiego programu wymaga czywiście opracowania długofalowej strategii. Aby stały nabywca robił zakupy częściej, należy go za to docenić tak, by wrócił do nas, gdy postanowi znów wybrać się na zakupy.

>

zakupy

Autor: Vanguard PR
Źródło: Vanguard PR

Typowy program motywacyjny to cały set narzędzi, dzięki którym można efektywnie planować kolejne akcje promocyjne. Obecnie na rynku działają również firmy, które oferują wdrażaniem specjalistycznych programów dla stałych klientów. Obsługa programów lojalnościowych dla sieci sprzedaży polega na łącznym zarządzaniu całym programem, poczynając od strategii, a kończąc na rozliczeniu z uczestnikami. Gotowy pakiet można także nabyć w formie kompleksowego oprogramowania, które ułatwi nam zarządzanie całym projektem. Jest to bardzo korzystne rozwiązanie, zwłaszcza dla niedużych przedsiębiorstw.