Dokształcaniem można określić każdą formę rozwijania pracownika, której ideą jest podniesienie poziomu jego umiejętności potrzebnych do realizowania zadań na jego zajmowanym, bądź też przyszłym stanowisku pracy. Wiele etapów związanych z przygotowaniem i prowadzeniem procedur przetargowych, do tego nierzadko wchodzące nowe artykuły oraz zmieniające się orzecznictwa KIO, wymaga nieustannego pogłębiania i uaktualniania posiadanej praktyki.
Czasem, nawet mimo posiadanego już doświadczenia – konieczne okazuje się usystematyzowanie zdobywanego latami zasobu wiedzy. Rynek usług szkoleniowych dostrzega w tym temacie swoją okazję. Wystarczy wpisać w przeglądarkę internetową hasło – szkolenia z zamowień publicznych, a można zostać prawie, że zasypanym ofertami kursów.
Autor: Nacho
Źródło: http://www.flickr.com
Tematyka szkoleń dopasowana jest do różnorodnych zapotrzebowań zarówno ze strony zamawiającego, jak i wykonawców. Podczas warsztatów, oprócz dostarczania wiedzy z zakresu prawa, przytaczane są rodzaje nieprawidłowości czynionych przy przygotowywaniu dokumentacji przetargowej oraz przykłady poprawnych praktyk i rozwiązań, umożliwiających odpowiednie i skuteczne przeprowadzanie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Sporo firm przeprowadza szkolenia (rzuć okiem) od wielu lat. Trzeba podkreślić, że firmy te są bardzo elastyczne, ukierunkowane na rozwój konkretnych umiejętności, zdolne do prowadzenia warsztatów w zakresie takiej tematyki, na którą, rynek sygnalizuje aktualnie zapotrzebowanie.
Dobrze zorganizowane szkolenia z prawa pracy, których tematyka spełnia oczekiwania pracowników, wpływają na podwyższenie stopnia ich umiejętności. W sytuacji szkolenia z prawa pracy, szczególny nacisk położony zostaje na udoskonalanie poprawnego prowadzenia rozmów rekrutacyjnych, zatrudnień pracowników na stanowisku pracy, ocena ich pracy, w tym analiza umiejętności wyróżniania i karania zatrudnionych. Szkolenia obejmują tematy procedur rozwiązywania umów o pracę. Programy szkoleń obejmują zagadnienia związane z nawiązywaniem i rozwiązywaniem stosunków pracy. Obejmują zagadnienia związane z przywilejami i obowiązkami osób zarządzających a dotyczących dyskryminacji, mobbingu. A także tematy związane z dyscypliną w stosunkach pracy oraz tematy związane z czasem pracy, urlopami wypoczynkowymi itp.